Friday, January 27, 2012

About my 2nd Pregnancy lagi

Salam Jumaat..

Minggu ni rajin update sebab masih ramai customer saya bercuti jadi takdela terkejar sana sini jawab call atau meeting..harap2 pasni rajin la lagi nak update blog hari2 :D

Sejak habis fasa mabuk hari tu saya dah start memasak..bosan gile ok nak dekat 3bulan asik makan makanan kedai sebab saya takleh bau lansung tumis2 ni..dapur pon tak lalu nak masuk.kalau time afif dulu..bau nasi yang tengah masak tu boleh buat saya muntah..so time die memang tak berani nak masak sampai 9 bulan! melampau kan hahaha sebenornye pemalas gile time tu nak masak..

Tapi mengandung yang 2nd ni..rajin pulak saya memasak..tengah2 malam kalau lapar pon saya sanggup masak k..ni ade a few dishes yang sempat saya snap sepanjang saya masak bulan january ni..chewaahh nak tunjuk jugak kan..ofkosslaa..buat rekod peribadi ni hihihi
.

english breaksfast la kunun..teringin nak makan omelette

bubur jagung..1st time buat..husband puji sedapp..cukup pekat n rasa.siap bubuh biji sagu lagi.


lunch masa weekend..cam nak try buat udang sambal petai..rasa sambal kureng sikit..sebab cili saya guna tu cam tak berapa sedap..tapi okla menjadi jugak sebab ade petai n udang pon manis..next time nak wat lagi guna cili lain plak.

balik dari wedding kat k.pilah hari tu singgah beli daging salai ...lembut sgt daging die k..jadi saya buat masak lemak cili padi..terangkat!sedapp :D..ade lagi separuh daging hari tu dalam fridge..weekend ni leh masak lagi.


tengah2 malam craving bende manis..bahan2 memang ada je kat umah so saya buat sago melaka

Bukan setakat memasak je rajin..kali ni nak mekap2 and jaga muka pon rajin sikitlaa compare masa afif dulu..dulu tak pedulik lansung nak mekap2 k..kalau pakai pon terpaksa je.


BB cream yang saya guna as concealer from Skin Food..mengandung ni hormon tak stabil so my T zone and dagu memang berminyak gile..so ade member recommend guna ni instead of concealer biasa..BB cream ni actually blemish cream yer..saya suke pakai sebab bau dia dah la wangi pastu memang nampakkan muka saya glowing sikit la hahaha kalau tak kusam je tau.

Pastu malam2 wajib sapu bio oil kat keliling pinggang n perut..termasukla punggung..kali ni perut cepat besar so awal2 dah kena jaga takut stretch marks..dulu mase 1st pregnancy tak pedulik pon nak sapu..maybe time tu takde kesedaran lagi and nasib baik stretch mark tak byk lepas bersalin.

Malam2 kalau ade masa rajin jugak tepek mask..haaa time tak mengandung tak rajin plak..pregnant plak rajin..siap kalau mandi nak pakai sabun cap crabtree & evelyn je..sabun lain tamo! high maintenance ok anak aku ni hahaha

pastu rajin ok nak sental2 ketiak semua pakai limau purut kasi wangi and rajin sungguh nak pi salon cuci rambut..ngade2 mcm la takleh cuci rambut kat rumahkan...so pregnant kali ni takdela ketiak saya and leher saya itam macam dulu sebab kali ni rajin sikit la nak jaga and sental2.

afif kata mama macam hantu :P



7 comments:

Unknown said...

kira angin rajin time pregnant...bagus sgt tuh...
me dulu asik nk tido jek...keskes

Eliss said...

anak perempuan kot :p tak sbrnya nak mengandung lagi...

Jiey^Mien said...

Bestnya baca citer org pregnant.. rs tak sabar nk pregnant lagi..
*buruk lantak benar.. pdhal baby belum masuk 3 bulan pun.. Hahahaha..

Yang, take care tau!

Nurhayati said...

baru tau ape tu BB cream.. hehe..

berbezakan tiap pregnancy.. oleh itu sila mengandung banyak kali.. :)

3740Journal said...

sedapnye sago gula melaka. orang dlm pntg leh makan tak eh..

semut-terbersin said...

pergh rajin nye kamu farah! haa tu laa..ntah2 baby girl kot?

Elyn Sani said...

ko preg anak pompuan kot sbb rajin semcm ni!!

Awards ~~thank you!